Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

Zgadzam się
Zgadzam się
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

ŻBS w projekcie Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży – „BAKCYL”. - Żuławski Bank Spółdzielczy

ŻBS w projekcie Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży – „BAKCYL”.

Żuławski Bank Spółdzielczy w dniu 06.03.2020 r. wziął udział w projekcie Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży – „BAKCYL”. Pracownicy wraz z Prezesem poprowadzili zajęcia w Szkole Podstawowej w Marzęcinie.

Temat pierwszej lekcji brzmiał „Twoje pieniądze” i dotyczył kwestii kluczowych – znaczenia oszczędzania i planowania własnych finansów. Uczniowie poznali różnorodność sposobów płacenia kiedyś i dziś, w tym na czym polega obrót bezgotówkowy oraz jakie są źródła pochodzenia naszych finansów. Wraz z uczniami klas VI-VIII w odniesieniu do realiów portfela ucznia omawialiśmy, jak organizować finanse osobiste z uwzględnieniem planowanych przychodów (np. kieszonkowego) i wydatków. Podczas ćwiczeń przekonaliśmy się jak wiele niespodziewanych wydatków przynosi życie, a przede wszystkim zrozumieliśmy się jak ważne są oszczędności i ile powinien wynosić fundusz bezpieczeństwa.

Druga lekcja w cyklu zajęć BAKCYLA to „Od oszczędzania do inwestowania”. Rozszerzyła ona znaną już uczniom kwestię oszczędzania o bardziej zaawansowane narzędzia, które służą odkładaniu pieniędzy. Uczniowie w praktyce poznali podstawowe produkty bankowe jak konto osobiste, karta debetowa oraz lokata. Poznali też reguły bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, jakie należy stosować przy płatnościach bezgotówkowych, np. w internecie lub przez komórkę. W części dotyczącej inwestowania omawiana jest zależność ryzyka od zysku oraz korzyści jakie daje dywersyfikacja.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji:

Galeria zdjęć